Är skolan verkligen pest & kolera?

Det tycker dom flesta men det tycker faktiskt inte jag! Men eftersom det blir mindre och mindre dagar kvar kanske jag kan muntra upp någon med att påminna om vissa saker som faktiskt är roligt med att börja skolan

1. Nya saker,
ja det kanske är kläder för er. Men jag älskar att handla nya block, pennor & väska! Tänk att shoppa något som man faktiskt kommer att få användning och inte bara kommer att ligga och ruttna någonstans.

2. Nya vänner, även om du börjar på en ny skola eller går kvar i din gamla så är det inte ofta det ínte kommer någon ny! Om någon vet borde det ju vara jag som bytt skola väldigt många gånger. Men man skaffar vänner för livet, eller kanske en ny kärlek! Längtar redan efter att få se våran nya klass.

3. Återträff, inte bara får man lära känna nya vänner men i skolan får man möta alla gamla vänner igen! Det är väl skönt att veta att man i alla fall ska möta minst en av sina vänner den dagen.

4. Chansen att förbättra, ett nytt år, varför inte massor av nya mvg? När man börjar ett nytt år är det lättare att ta sig i kragen och säga kom igen nu! Nu ska du skärpa dig och få mycket bättre betyg! Det är i alla fall vad jag kommer göra och jag har många vänner som har bestämt att dom ska bli pluggisar i år. Det är ingenting att skämmas för. Andra borde vara avundsjuka istället.

Mango

den här väskan från mango kommer följa med mig till skolan


Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0