Kingdom of Heaven

En jätte bra film! Tyckte det var snålt av SvD att ge den en trea. Tycker den var värd mycket mer. Den handlade om den "gammla goda tiden" och var riktigt bra! Handlade om när muslimerna tog över jerusalem. I slutet så var det sånna där eftertexter som vissar vad som hände efteråt och då stog det något sånt här; "Kung Richards Lejonhjärtas korståg tog 3 år. Han försökta ta över jerusalem men det slutade i vapenvila. Tusen år senare och det är fortfarande krig i landet." Tyckte att det var så sant att jag skrattade! Kan det inte vara frid på jorden? tydligen inte...

den här sötnosen spelade huvudrollen i filmen! §

Tänkte på en sak när jag såg filmen, hade väl lagt märke till det förrut men aldrig tänkt på det! Ett kors och ett svärd är väldigt lika varandra. Är det bara en slump? Eller är det någon som formade svärden så att det skulle likna kristendomens symbol korset? Jag vet inte men det kan man alltid tänka på! Jag är inte speciellt trogen.
kors?svärd?
finns det någon likhet? Jaa!


Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0