Hundar

(Varning för långt inlägg)

Jag älskar alla hundar, ingen hundsort tycker jag är konstig eller ful. Visst de finns de sorter som inte är lika fina som andra men jag skulle aldrig kunna säga att det inte fanns en hund i en hundras som inte var vacker. Visst det finns fula hundar men de är inte många. Hundar kommer alltid vara en del av mitt liv och jag har redan planerat vad jag ska ha för hundar!

Jag har haft:

  
En Leonberger, Baccus var väldigt vacker för att vara leonberger och mycket finare än alla de här på bilderna, tyvärr har jag ingen bild på honom på datorn. Älskar andra bilden för där ser man hur stor en leonberger är.

 
En Yorkshire Terrier, fast Max var inte det. Vi vet inte riktigt vad han var men han var riktigt lik en Yorkie. Haha, den till vänster ser aggresiv ut. Båda bilderna från Google.

 
Och så Rufus den Tibitanska Terriern såklart. Till vänster är ungefär så som Rufus kommer se ut, förrutom att Rufus ska vara kort hårig. Till höger är Rufus själv.

Hundarna jag vill ha i framtiden:


Tjeckoslovakisk Varghund
så himla vackra, älskar stora hundar! Den ska heta Maxie.


Tax! Ja jag ska vara så tråkig och ha en tax som heter Fia.


En polistränad Schäfer tack! Enzo eller något liknande ska han nog heta...

  
Och världens största hund, Grand Danois. På andra bilden ser man hur stora de är. För att kunna förklara storlekarna har jag gjort en en hjälp bild! Ska heta någonting tufft.


Här är då jag på mina 173cm ungefär. Tänk nu på att jag står böjd så hundarna är egentligen större än var det ser ut. Jag har nu mätt på mig själv och sett hur höga de är och sen satt in det på denna bild, därför blir de kanske några centimeter högre än detta.
Från det högsta strecket;
Grand Danois - 90cm.
Leonberger - 75cm.
Tjeckoslovakisk varghund - 70cm.
Schäfer - 60cm.
Tibitansk terrier - 40cm.
Tax (dvärg) - 30cm.
Yorkshire Terrier - 20cm.

Om ni sett någon av dessa hundar förrut kan ni ju förstå hur mina största hundar jag vill ha kommer se ut. Det är lite små kul att jag bestämt mig vad de alla ska heta. Kanske också vill ha en till Tibitansk Terrier fast en vit med lite svart som ska heta Batman. :)



Edit: Den till vänster betyder översta bilden och höger nedersta. Min blogg får inte in bilderna bredvid varandra. :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Nu blev jag tvungen att kommentera här..

De här hundarna är fina som fan!

http://nyhetskanalen.se/polopoly_fs/1.129174!image/287332265.jpg_gen/derivatives/w450/287332265.jpg

http://www.gust.st/bilder/Elwood1.jpg



Haha, min humor suger :(

2009-08-02 @ 21:08:59
URL: http://zsedt.devote.se
Postat av: moc

Haha, världens fulaste föredetta hund ;)

2009-08-02 @ 21:21:39
URL: http://myofcourse.blogg.se/

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0