De muntra fruarna och de inte så muntra eleverna.

Men great nyhet! Fick reda på att hela årskurs nio på min skola ska åka till Dramaten och kolla på en Shakespeare pjäs som heter Muntra Fruarna i Windsor. Men det lät väl jätte roligt trodde jag, slippa skolan en hel tisdag! Sen så läser man lite mer och vips! Vi ska kolla på kvällen! Inte roligt! Vi åker från Sigtuna 17:45 och är tillbaka 22:45! Men gud vilken trevlig dag, om vi har prov dagen efter kommer jag spöa upp de på scenen! Om vi åker komunalt kommer jag bli helt sjukt arg! Jag gillar att åka pendeln och så normalt men med hela årskursen? I think I´ll pass. Detta kommer vara ett tortyr helt enkelt! Och inte nog med det nej, vi måste säkert åka tillbaka till Sigtuna innan vi får åka hem. Och då är jag hemma 23:45, JIPPI! Är det middag då?

Jag ber till alla gudar som finns att det ska vara en bra föreställning! Det possetiva är i alla fall att det är Shakespeare och de pjäserna brukar faktiskt vara bra. Även om jag mycket hellre velat se hamlet eller romeo och julia...

Den börjar 19:00 och är 3 timmar och 15 minuter lång! Med paus!!! Jaaaa, det kanske är ovanligt att en skola åker på något sånt här men inte på en skolkväll! Kunde de inte i alla fall bokat in det på en fredagskväll eller någonting? Varför på en kväll när man måste upp 05:45 dagen där på?!

På dramatens hemsida står det att det är en komedi, undra hur många gånger jag kommer skratta? Kanske flera stycken, den kan ju faktiskt vara roligt. Eller så tar jag en tupp lur i stolen.


ser den rolig ut?

Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0