Nationella provet i Svenska

Is coming up! Only one thing to do. STUDERA!

Men hur studerar du till ett nationellt prov?

Det vet inte jag häller. Men såhär ska jag göra för att förbereda mig så gott jag kan.

Internet- På flera sider finns det gammla nationella prov och frågor. Kolla igenom så vet du vad det är du väntar dig.

Läs - Köp hem tidningar, läs krönikor i aftonbladet och hugg in på en tegelsten!

Msn - Ja, msn. Skriv med dina vänner så mycket som möjligt! Men försök skriva med ett sofistikerat språk och med svåra ord.

Disskutera - Alla gillar elever som kan svåra ord. Disskutera nya ord ni har lärt er med varandra.

Lita på dig själv - Ja, om du tänker negativt kommer det nog också gå negativt.

Sov - Plugga inte till tre på morgonen. Du tänker mer klart om du inte fantiserar om en säng.

Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0