Norrland

Sitter här med Rufus knaprandes på skärmen, not so good. Ska i alla fall skriva vad som hände i Norrland i helgen!

Fredag 9:36

Godmorgon! Åk turen igår var en plåga, usch jag hade så ont! Sov nästan hela vägen, det var en bit! Rufus sov också, fast på golvet haha. Vi var väl framme vid halv fem tiden. Klev ut ur bilen och två skit stora hundar kom gående mot oss, haha tyckte jag då. Det var ju två skäfrar! Snacka om att ha glömt hur stor Baccus var...
Rufus kom inte så bra överrens med Evita och Sune först men det gick bättre sen. Fick också lära mig att Sune är så dära dunder tränade och skyddshund. Läskigt men ändå bra, slapp låsa dörren i natt.
Jag bor i min egen lilla stuga drygt tjugo meter från stor stugan och 40 från stugan mina föreldrar bor i. Skillnad från dem två har jag en säng haha, egentligen två!
Vi åt inte ens mat igår.. Pappa och Anders blev bara fulla, såklart, så vi fick ta oss några mackor istället. Satt och umgicks, kollade på Hannah Montana med Ina, sex åringen. Det är ju lite roligt att när vi kollar så skrattar hon åt vissa saker som jag inte ens tycker är roliga och jag asgarvar när det kommer vissa skämt och hon kollar på mig som om jag är knäpp.
Idag mår jag i alla fall mycket bättre, vaknade vid kvart över fyra, great! Och har inte vågat mig upp till storstugan än, haha. *Fegis*
Idag vill nog Ina att jag ska bada med henne med jag orkar verkligen inte, jag vill bara ta det lungt, gå på promenad, läsa och slappa. Måste ju ändå åka hem imorgon eller övermorgon.
Mamma sa att hon skulle komma ner så fort hon vakna, det var en jävel på att sova måste jag säga. Ska snart gå upp och klampa in i deras stuga, hade velat spela lite The Sims innan men jag behöver verkligen gå på toa. (A) *Fegis*
Det går mycket bättre när man känner dem man bor hos... Haha juste, i min bok Guld Kompassen (SKITBRA) så skriver dem "dom" och inte "dem".. Jag blir så irriterad på folk som inte ens kan skriva..
See you later Alligatoor.
P.S. Ser till och med mamma, haha. Hon kanske har glömt mig? :(


Fredag 17:23

Jaa, det kan man säga att hon hade! Efter en halvtimme kom Ina och knacka på. Haha, alla trodde jag sov.. För det var ju inte jag som vakna kvart över fyra. Haha, man vet att man är på landet när man vaknar så tidigt.
Idag åkte vi i alla fall till Sveriges högsta marina berg (berg vid havet alltså). Fast jag tyckte det var mer som en kulle, haha.
Det är i alla fall en skidbacke på vintrarna så vi tog liften upp, kändes konstigt att det var varmt och skidorna inte var i vägen.
Rufus fick också åka lift, han tyckte det var jätte läskigt stackarn. På toppen tog jag massa bilder, drack cola och käka glass. Mums. Mycket mer gjorde vi faktiskt inte.
Vi åkte ner igen och åkte för att äta och kolla i en speciell affär där dem gjorde jätte vackra ljus. Jag åt där en gång när jag var liten och påstod då att deras pannkakor var de godaste någonsin, kommer fortfarande ihåg det. Och idag bekräftade jag att jaa, det är de godaste pankakorna någonsin!
Vi satte oss i air condition bilen och åkte hemåt, sjukt skönt. Hälften av allihopa försvann ner och skulle bada nyss men jag kände inte för att följa med. Ska återgå till mitt The Simsande, så himmla roligt när man kommer in i det. Haha.
Måste bara säga att dem som vill läsa en skit bra tegelsten i sommar ska ge sig på Den Mörka Materian serien (Guld Kompassen). Sjukt bra bok måste jag erkänna, var rädd att den skulle vara lite barnsklig som filmen men det är den verkligen inte! Mer vuxen bok än ungdoms bok måste jag säga i skriv sättet, sen kanske handlingen är för de yngre.
Ikväll blir det kräftor till middag.. Äter jag det? Nepp.
XOXO MYGIRL

Måndag 20:48 (Hemma)
Hejhopp. På lördagen vaknade jag vid halv sju, så inte lika tidigt haha. Jag och mamma slänge i oss frukost och åkte till Ed som ligger nära Sollefteå, där min mormor bodde. Vi hälsade på henne och Sven-Olof i minneslunden och kollade runt lite. Spenderade så himmla mycket tid där när jag var liten, det var massor av minnen när man gick där. Vi åkte in till Sollefteå och gick på "stan". Det var massor av folk där för det var en festival. Det var också inryckning av brandkåren i en affär, lite läskigt. Vi gick runt och pratade massa minnen, det var inte samma sak utan mormor.
En rolig sak som hände var när vi gick förbi scenen så skulle ett par killar precis börja rappa. När de "brakade" igång så hoppade Rufus framåt och kutade därifrån. Haha, han har i alla fall bra musik smak!
Efter lite mat så åkte vi hemmåt. Jag fick ett armband av mamma (tack!) som var jätte fint (och dyrt)! Jätte lycklig över det, ska ha på mig det imorgon tror jag..
I stugan var det ganska tråkigt, hände inte så mycket. Lekte med Janson och Piffe (marsvinen), jag blev kär i Janson han såg så himmla dum ut!
Vi åkte ifrån stugan vid tio tiden igår och kom hem vid fem, det kändes som det tog kortare tid och jag hade inte lika ont. Vi stannade och hälsade på min kusin, har inte sett henne på sju år faktiskt. Hon har precis (två veckor sen) fått en liten bäbis Fenix.
Jag har inte packat upp än nej, nu ska jag lägga upp massor av bilder! Det kommer massor av natur bilder senare 

Här bodde jag

Här bodde päronen

Ser inte riktigt vem det är haha. Tror det är Evita.

Japp, för det här är Sune!

Härnesöbron - Pappa kan också ta bra fotton!

Madre i liften

Rufus i liften.

Han gillade inte att åka lift..

Eds minneslund.

Blommorna vi lämnade till mormor.

Mamma och Rufus vid minneslunden.

Mormors gammla hus.

Avslutar med en bild på Janson såklart!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahaha vad söt jason var! :D

2009-07-21 @ 11:18:56
URL: http://mikalula.blogg.se/

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0