Tar från de rika (mamma och pappa) och ger till de fattiga (jag)

Ja... Vad gör man när pengarna inte rullar in som hos Kissie eller Kenza? Jo man får väl ta och göra en deal med föreldrarna.
Det är ingen hemlighet att jag inte hjälper till hemma. Jag slår gärna dövörat till när någon säger att jag ska duka eller damsuga. Och det kan man utnyttja när man är smart.

Mys tjänar lista
Dammsugning av hela övervåningen 25:-
Plocka i och ur diskmaskinen 10:-
Hand diska 10:-
Tvätta och hänga tvätt 10:-/tvätt maskin
Torka golvet 50:-
Damma 25:-
Städa badrummet 75:-
Putsa speglar, frys och ugn 20:-
Handla mat 20:-

Dessutom säger Kim att jag får 250:- om jag städar hans rum men haha, så dum är jag inte som sätter min fot där inne. ;)

Vad behöver jag pengarna till då? Jo men;
-En ny hård disk (700kr)
-Ett objekt till kameran (1200kr)
-Gröna lund (700kr)
-Skansen (100kr)
-Shoppa (2000kr)
-Mobil (3500kr)
-Muse konsär biljetter (500kr)
-Resa till göteborg (1500kr)
-Coldplay i Bergen (500kr)
-Tågluffa med Ellinor (1500kr)

Japp, nu måste jag gå och städa badrummet... Och juste, fickpengar till Malta resan också, eller?

Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0