Gemma Doyle


Jag är helt uppslukad av en triologi med böker som kommit ut. När min svenska lärare tvingade mig att läsa den trodde jag att jag skulle bli jätte uttråkad men den är skit bra! Lånat både ettan och tvåan och ska beställa hem trean från nätet eftersom den inte finns på biblioteket än. Det är en serie som utspelar sig i london på slutet av 1800-talet. Den är skriven av Libba Bray och handlar om Gemma Doyle som är en tjej med förmågor. När hon och Kartik möts i bökerna hoppar jag alltid till av glädje haha. Jag har inlevelse i böker det vet jag men det här är sjukt roligt!
Första boken heter Ögat Över Månskäran, andra boken heter Upprors Änglar och den tredje heter Längtans Rike.
Upprors Änglar började jag läsa på vid sex i går eftermiddag och var klar idag vid tolv. Då sov jag nio timmar där i mellan också och umgicks med Jenny i tre timmar. Det kan man säga att sluka en 500 sidors bok.

Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0