Hjälp med Header

De flesta tycker ju att det är svårt att göra en header, men egentligen är det väldigt enkelt! Har du bara någon halvtimme att spendera på det och bilder du vill ha med så fungerar det! Photoshop är alltid det bästa pogrammet att använda men för människor som är för dumma för photoshop (typ jag) och för fattiga för att spendera pengar på något sånt (typ jag) så finns det andra program.
Min första header jag hade var den här;

Den är faktiskt gjord på paint och det är jag sjukt stolt över! Det var liksom meningen att den ska se barnslig ut och det tycker jag man lyckats med! =)

Den andra header jag hade var;

Och den är bara ett klipp ur ett foto jag tog en kväll förra sommaren. Kredits till Elle, Micka och Emma som stälde upp på bilden ;) Så den här har jag inte använt något pogram till!

Och sen min nuvarande header vilket jag är så stolt över! Den tog faktiskt lite mer en timme att göra men eftersom jag älskar att pyssla med sånt så gjorde det mig ingenting! Gjorde massor av playahead bakgrunder till vänner när jag "hängde" där och det är faktiskt det ända jag saknar med den där sidan. Min var coolast såklart med allt man såg var en tjejs ögon, näsben och hår och ingen text runt omkring. To bad att jag deletade alla jag hade, hade en jätte cool sol också. ;)

Aja back to topic! Min nuvarande header är gjord i ett porgram som heter Picasa 3. Det använder de flesta amatörer som inte kan så mycket om photoshop. Det är enkelt att använda och lära sig men har massor av funktioner. Däremot måste man ladda ner det på dator, det gör du här.

Andra använder också Picnik men det har jag aldrig provat. De flesta som provat båda säger att Picasa är bättre men jag antar att det är från person till person. Picnik behöver du inte ladda ner och det hittar du här.

Picasa 3 och Picnik är båda gratis. Lycka till!

Kommentarer

Har du någonting på hjärtat?:

Vad heter du sötnöt?:
Kom ihåg mig?

Får jag din mail?: (publiceras ej)

Blogg addressen också så du får lite reklam!:

Vad ville du säga nu då?:

Trackback
RSS 2.0